30 januari 2007

pre-RÅM (episod 1)

Uppmanad av Joakim tänkte jag börja pre-RÅM-blogga lite. Kanske mest kul för aktiva grönisar, men å andra sidan är det ju ni som brukar kommentera mest också.

Episod 1: De nya kandidaterna

Jag har tidigare bloggat om valberedningens förslag med Alex och Maria som nykomlingar.

När valberedningens förslag kom såg det ut som att det bara fanns en konkurrensutsatt post - förbundssekreteraren som antingen kommer att heta Anna eller Martin. Sedan dess har det kommit lite nyheter...

Dels har jag hört att vår vice sammankallande Sofa Österborg Wiklund, som tidigare startat upp Rädda Barnens ungdomsförbund, har bestämt sig för att kandidera till omval och dessutom kandiderar Seher Yilmaz, före detta ordförande för Elevorganisationen i Sverige. Det ser alltså ut som en ganska tuff fight till förbundsstyrelsen i år. Spännande.

En till match kommer det nog att bli om den ena posten till Miljöpartiets valberedning, då vår nuvarande representant Mathias Rex kandiderar till omval, mot valberedningens förslag Joakim.

Sedan kommer jag personligen att plädera varmt för Östergötlands stolthet Kristin som kongressombud, då hon inte står som valberedningens förslag.

Konkurrens är bra. Årsmötesval uppgjorda på förväg är trist. Det blir ett spännande RÅM.

Andra bloggar om RÅM 2007, Grön Ungdom

5 kommentarer:

  1. Herregud, fast jag skrev mitt inlägg igår natt, men jag postade den inte för då skulle det blivit så mycket igår :)

    SvaraRadera
  2. Taktikbloggande, minsann. Jag är stolt över dig.

    SvaraRadera
  3. jag avskyr det här. Jag går omkring med hjärtat i halsgropen. Kan det inte bara vara över?

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis vad du går igenom, Röd. Att bara få veta överstiger ens personliga förväntan.

    SvaraRadera
  5. idag blev det även definitivt att vi har en lokal att vara i...

    SvaraRadera