23 januari 2007

nu jämställer vi Skövde!

Sitter på tåget på väg till Skövde för ännu en föreläsning om jämställdhet, den här gången lite bredare än Borås och Lerum (men det blir nog lite heteronorm också). Tanken är att ha en temakväll om jämställdhet & feminism för Grön Ungdom Skövde.

Skövde kommun har drygt 50 000 invånare. Ni är välkomna.

edit: Igår påståd jag (IRL) att jag aldrig varit i Skövde förut. Idag kom jag på att det var ju i Skövde jag dansade med Soff-i-propp.

Andra bloggar om jämställdhet

2 kommentarer:

  1. andwal - en modern knalle, kringresande i västsverige, i föreläsningar.

    jag bjussar på sloganen.

    SvaraRadera
  2. Nästan så att den ska ersätta "är du nyfiken grön"... Igår mailade Lunds ungdomsråd ("jämlikhet"), förra veckan Malmö högskola mångfaldsvecka ("queerworkshop"). I´m a föreläsare.

    SvaraRadera