17 januari 2007

grönt, regeringen!


Läser att regeringen valt att behålla det årliga stödet till Rättvisemärkt, en pott som Lotta Hedström (mp) instiftat i statsbudgeten. Om la allianza hade strukit den posten hade jag blivit arg. Nu blir jag glad istället. Heja, Reinfeldt.

Hörde för övrigt igår att Karin Svensson Smith och Lari Pitkä-Kangas lägger en motion till Miljöpartiets kongress om att göra rättvis handel till en prioriterad fråga för Mp 2007-2010. Som Rättvisemärkt-ambassadör gillar jag't skarpt.

Andra bloggar om Rättvisemärkt, Miljöpartiet

8 kommentarer:

  1. Det är kanon!
    Det är även något som kommer att drivas i Borås rätt kraftigt...

    SvaraRadera
  2. Anonym16:13

    Helt fantastiskt!

    Jag väntar för övrigt för fullt på att du ska värva mig. Egentligen kanske jag borde vänta tills mina HBT-politiska uppdrag är slut, men vem vet hur lång tid det tar så what the heck.

    SvaraRadera
  3. H: Jag vet - och det är flera kommuner som drivit det framgångsrikt, så det känns som en riktigt vettig grej att sprida till fler kommuner & regioner/landsting.

    L: Va? Har jag inte gjort det än? Nu blir jag besviken på mig själv... :)

    SvaraRadera
  4. Anonym08:50

    Ja lite skamligt är det faktiskt. Med tanke på alla köpsignaler jag sänt ut, jag har ju till och med sparat mig till dig och du har inte huggit. ;)

    SvaraRadera
  5. Jag ber om ursäkt. Hur ska jag gottgöra det här? :)

    SvaraRadera
  6. Anonym17:13

    Oj, jag får tänka på den och återkomma. :) (Kommer du på vår kongress om jag bjuder in dig? Eller ja, jag kanske iofs borde bjuda språkrören, Ellinor har ju till och med mitt släktnamn och Alex är ju också insyltad hos oss på sitt sätt precis som alla andra. Men ändå. Nåja, jag ska skicka en officiell inbjudan till GU i alla fall. Kongressen är 2-4 mars i Karlstad. Valberedningen har möte i helgen, håll utkik efter förslaget till nya FS, det kan innehålla en del intressanta namn om vi har tur. ;) )

    SvaraRadera
  7. Tss, jag är ju medlem så jag har ju förstås blivit kallad till kongressen.

    Men ni har lyckats lägga den lite olägligt... Att ni inte kollar datum med mig innan ni spikar sånt?

    SvaraRadera
  8. Anonym01:38

    Ja då så, då har du ingen ursäkt! Bara att du ser till att bli ombud för Malmö då!

    Sorry mister, will of course check your schedule in the future. :P Vad krockar det med?

    (Jag kanske förresten ska förtydliga att det var andra namn än mitt eget som kan vara intressant. Tycker trots allt inte att mitt eget är särskilt intressant faktiskt.)

    SvaraRadera