21 december 2006

årskrönikan börjar...NU

Ett år har gått sedan jag senast firade "jul i några dagar" och passade på att "sammanfatta året som gått".

Jag lånar, i huvudsak, fjolårets struktur:
21/12 Årets skivor & sysselsättningar
22/12 Årets filmer & engagemang
23/12 Årets TV & mediehorande
24/12 Årets bar/klubb & resor
25/12 Årets scenhändelse & best-of-valrörelse

Överlag så är väl orden "valrörelse" och "Malmö" två ord som känns sjukt mycket 2006. Jag har utvecklats från fredsadministratorisk 08:a till skånsk mångfalds/integrationsvetare. Jag bor ensam, sköter min ekonomi och lagar mina egna biffar. Att leka vuxen är kanske det nya Anders? Det är nog därför jag gillar temafester och Buffy-maraton.

Andra bloggar om årskrönikor

1 kommentar:

  1. glöm inte att du har COOP-kort med pengar på... det e fan vuxet Anders!

    SvaraRadera