13 december 2006

HBT-kolumner

Idag har jag läst två HBT-kolumner.

En i SvD, av Maria Abrahamsson vars åsikter jag aldrig delar men gör det den här gången. Jag tror inte heller att en HBT-konvention i FN är det bästa internationella medlet för HBT-personers rättigheter. Inte ens ett vidare värst bra ett.

Petra Axlund i Metro skriver om att "alla borde vara homo", för att kvinnor och män är för olika för att passa ihop. Maken till heteronormativt och biologistiskt strunt var det längesen jag läste.
Anna messade mig i morse helt upprörd. Jag stämde in.

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

  1. Herreje! Läste Petra Axlund och höll på att trilla av stolen! Har hon bara två kompisar, en kille och en tjej? Jag blir helt knäpp! Snacka om att hamra in folk i fack. Skulle inte bli ett dugg förvånad om metro eller någon annan tidning skulle köra en serie om "bevis" på könstillhörighet. Kanske något för aftonbladet, nu när de har bevisat hur uselt ekologiskt är.

    SvaraRadera
  2. Ja! Stäm in vår upprördhet!

    SvaraRadera
  3. Anonym06:47

    jag brukar bli förbannad varje gång jag läser hennes krönikor. hon är så dålig, ta bort! hur kan de låta henne komma fram. eller är det någon som skämtar med oss?

    SvaraRadera
  4. Anonym06:55

    hon har även en blogg där man kan läsa alla tidigare fantastiska krönikor.
    http://sportyspice.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. "SportySpice"? Det är inte ok.

    SvaraRadera
  6. Det verkar som att Axlund precis avslutat ett dåligt förhållande. För mig får hon leva som hon vill, bara hon slutar pracka på folk sin övertygelse om hur andra ska leva sina liv.

    SvaraRadera
  7. "Jag tolererar hennes heterosexualitet, men hon behöver ju inte skylta med den överallt" :)

    SvaraRadera