var tredje blandar ihop s & m
Dagens Media skriver om att var tredje kopplar ihop moderaternas valaffischer med sossarnas. Rent politisk är de ju också ungefär samma parti.
Den här meningen stör jag mig på: På frågan om respondenterna kunde koppla rätt valbudskap till rätt parti, låg folkpartiet, med undantag för miljöpartiet, bäst till. - hur krystat låter det inte?
Vad är det för fel på På frågan om respondenterna kunde koppla rätt valbudskap till rätt parti låg miljöpartiet bäst till.?
det är nog en folkparti-kramande tidning ska du se. Till exempel nämns ju folkpartiet flera gånger helt i onödan, trots att de ligger på nån slags mitten-intet-sägande plats i undersökningen.
SvaraRaderaMen det finns många sånna där störiga exempel i media! Särskilt Corren vinklar väldigt mkt..
Kul att du uppskattar mentor-samtalen:) Slipper jag känna mig lika jobbig!
Mm, Sydsvenskan är fruktansvärd på det här.
SvaraRaderaIntressant, men inte överraskande.
SvaraRaderaHåller med dig om det krystade i meningen med Fp och Mp, men kan tänka mig att det har med det här att göra: "Miljöpartiets reklam har uppmäksammats av 32 procent och folkpartiets av 50 procent."
Apropå Fp och Mp, har du uppmärksammat det här?
Fantastisk text. :)
SvaraRaderaDet var en rolig text i Dagens Media.
SvaraRaderaDen krystade meningen om vilket budskap som var tydligast med undantag för det som var tydligast blir än mer krystad när man tittar på resultaten:
mp: 79%
fp: 62%
kd: 45%
v: 41%
m: 19%
s: 18%
c: 14%
Man får väl hoppas att miljöpartiets siffror har redigerats bort av misstag, typ från ingressen eller nåt.
”62 procent av respondenterna har uppmärksammat socialdemokraternas och moderaternas reklam under valkampanjen. Endast 30 procent har sett reklam för vänsterpartiet. Miljöpartiets reklam har uppmäksammats av 32 procent och folkpartiets av 50 procent.” var också lite skoj. Centern fick 41 procent och kristdemokraterna 33 procent...
Fler siffror finns här.