8 september 2006

tokgrön fredag

Idag är en tokgrön fredag. Redan nu har 266 000 skåningar börjat läsa morgonens Metro och Miljöpartiets bilaga "Steget före" som idag handlar om integration och arbete. Jag ska möta upp Gustav Fridolin på en skola kl 8.30. På förmiddagen och resten av dagen är nästan alla toppkandidater ute på debatter på olika föreningar och skolor. Sedan blir det talkshow utanför valstugan kl 13 med Alice Bah Kuhnke, Fridolin och Karin Svensson Smith. Klockan 16 kommer Peter från danska SF för att praoa på vår valrörelse. Det är även torgmöte på Gustav Adolfs torg med Karin & Gustav, med repris 17 på Triangeln. Då har vi sedan länge riggat en utomhusfest med tält och scen på Möllevångstorget där Advance Patrol uppträder och Carlos Rojas & Anna Svensson från Gringo spelar skivor. Men innan festen drar igång på allvar är det premiär på klimatfilmen En Obekväm Sanning, så då ska Fridolin, Svensson Smith, Miljöförbundet Jordens Vänner med flera hälsa biobesökare välkomna med grön klimatpolitik.

Det är inte utan att jag känner mig lite stressad, såhär i startgroparna.

6 kommentarer:

  1. Anonym08:12

    du e så jävla grym Anders, fan va bra det ska bli idag!

    SvaraRadera
  2. Verkar helschyst! Hade gärna varit i Malmö idag. Lycka till!

    (Kan man få tag på den där bilagan på nåt annat sätt?)

    SvaraRadera
  3. Maila din postadress till mig så sparar jag ett ex, anders@mp.se.

    SvaraRadera
  4. Allt gick jättebra, förutom att jag jobbade ca 16h i sträck. Och att det är total medieskugga på allt vi gör i den här stan.

    SvaraRadera
  5. Tack för bilagan! :-)

    SvaraRadera