7 september 2006

pepp pepp!

Idag debatterade jag på Heleneholmsskolan. Innan mitt inledningsanförande var slut hade jag fått tre applåder. Då känns det som att inte mycket kan gå fel.

"Ung Vänster kan prata hur mycket de vill om fildelning men de var med och röstade igenom en lag som gjorde mig och ganska många andra härinne kriminella" (...) "Moderaterna vill sänka biståndet - vi tycker att det är fel att sparka på de fattiga i världen för att finansiera hushållsnära tjänster" (...) "Miljöpartiet är det enda parti som vill slopa svensk vapenexport. Vi är det enda som inte tycker att det är värdigt att Sverige bygger vapen som sedan spränger folk i bitar i andra delar av världen" (...)

Karro är där nu och tar de andra två debatterna. Hon var nervös, men pepp pepp! Nu vinner vi valet! :)

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Grymt bra! nu vinner vi valet!

    SvaraRadera
  3. Anonym14:25

    Anders!
    Jag kommer inte in på hotmail från skolan, så jag sriver här:
    Läraren i internationella relationer lät mer positiv över min debatt-förfrågan (och han blev ännu gladare när jag sa att du läser just int. rel.). Jag har mailat ombudsmannen hos SSU Skåne och MUF Skåne och skickat kopior till dig (om jag hade rätt adress?), och ska försöka ringa. Han har i alla fall sagt att du får komma även om jag inte får tag i de andra. På tiderna som står i mailen, mån eller tors.

    SvaraRadera