14 september 2006

mediehat

Idag har jag blivit fly förbannad över typ 4-5 artiklar.

1. Sossarna försöker nu plocka en av våra valfrågor - spårvagnar i Malmö. Och alla medier skriver just så, utom nystartade Malmö Lund City. De skriver bara "S vill ha spårvagnar". När jag ringer journalisten visar det sig att hon bor i Stockholm (!).
Men på frågan om varför just City gjort den missen tror hon inte att hennes bostadsort är en del av problemet. Suck.

2. KvP skriver om djurprostitution. Äntligen lite media på det! Men vilken politiker får uttala sig? Kanske en miljöpartist som drivit frågan om förbud mot zoofili? Nä, en jävla sosse får gå ut och säga "det här måste vi sätta stopp för". S har röstat mot vår motion i riksdagen.
Journalisten säåger, "det är inget jag behöver ta hänsyn till". Suck 2.

3. Både City och Metro gör idag ett uppslag om vad partierna vill. Vilka får svara ? Jo, Alliansen och Socialdemokraterna. Helt plötsligt är vi utraderade från den politiska kartan. Suck 3.
Ungefär som det gymnasiet som hade skolval igår och hade bjudit in MUF och SSU som enda debattörer. Suck 4.

Ibland är det motigt att försöka bedriva en konstruktiv valrörelse utifrån "gladast parti vinner".

8 kommentarer:

  1. Anonym15:32

    jag måste bara meddela att jag har tagit bort mitt lösen.

    SvaraRadera
  2. Miljöpartiet har kommit att bli en icke-fråga i detta val. SUCK

    SvaraRadera
  3. Anonym18:26

    Alltså, du säger ju varje gång själv att du inte vill vara ett sammansvetsat alternativ med s, så då blir det som i din tredje suck. Alliansen som regeringsförslag mot s som regeringsförslag alltså, för du vill ju inte vara med på det själv. Du hade ju varit lika sur om tidningarna gjort som TV4 (som du klagade över häromdagen) som hade s-v-mp som gemensam nämnare mot m-c-fp-kd.

    Och, vaddå er valfråga, spårvagnarna i Malmö är en valfråga även för oss.

    SvaraRadera
  4. Och en lösning på att varken tiga ihjäl två riksdagspartier eller krama blockpolitiken är att jämföra partierna var för sig. Det är allt jag begär.

    SvaraRadera
  5. Anonym19:23

    Då kan man ju jämföra alla partierna var för sig istället tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Och det var ju precis min poäng att Metro och City borde gjort...

    SvaraRadera
  7. Vad gäller (1): Ilmar skrev det på debattsidan i Kvällsposten igår, det var därför City rapporterade om det idag, tror jag.

    SvaraRadera
  8. Anonym00:09

    Mmm, det var flera dagar sen som Sydsvenskan skrev att Ilmar gärna ville ha spårvagnen tillbaka.. ;)

    SvaraRadera