25 augusti 2006

kryssa en brud!

Som feministkille finns det vissa grundläggande principer. T ex säger jag alltid ifrån när jag hör sexistiska kommentarer, oavsett vad det gör med stämningen. Och när jag har hand om ett projekt blir det oftast godkänd könsfördelning (som vår talkshow i Malmö).

En grej såhär i valtider är att kryssa en brud till riksdagen. Zaida har precis fått upp sin kampanjsajt, så om du bor i Örebro är det ett hett tips. I DN:s valspecial idag hittar du Helena, som du kan kryssa i Uppsala. Och här i Malmö har vi garderat oss med tre kvinnor i topp: Karin, Anna och Karolina.

Happy kryssing!

2 kommentarer:

  1. Anonym09:37

    När jag först läste rubriken trodde jag att det stod "kyssa en brud"... :-)

    SvaraRadera
  2. Aha! Det hade inte heller varit helt fel.

    SvaraRadera