10 juli 2006

borgerlig regering

Ibland kommer jag på mig själv att tänka att om jag fick plocka ihop en borgerlig regering så skulle den kunna bli helt okej. Tänk t ex Birgitta Ohlsson (fp) som jämställdhetsminister, Lars Lindén (kd) som biståndsminister eller Anders Wijkman (kd) som miljöminister.

Men sen kommer jag på att det inte är jag som väljer ministrar i en alliansregering, utan att alla kommer att välja sina hjärtefrågor.
Fp kommer att få justitieministerposten. Och frågan är om man vill ha Johan Pehrson (fp) på justitiedepartmentet? De kommer även att plocka integrationsposten. Och då är Mauricio Rojas (fp) snabbt framme.
Kd kommer att få barn- och familjeministerposten. Vem är aspirant? Chatrine Pålsson (kd)?

Ungefär där brukar jag sluta fantisera.

4 kommentarer:

  1. Göteborgsposten har också lekt med tanken. Det blir där inte Rojas, utan MUF:s Johan Forssell, som blir integrationsminister. Göran Hägglund som social- och familjeminister, Johan Pehrson som justitieminister, Jan Björklund som skolminister, Gunilla Carlsson som utrikesminister och en centerpartist (Åsa Torstensson) som arbetsmarknadsminister...
    Det är nog säkrast att Mp håller sig till vänstersidan.

    SvaraRadera
  2. Åh, varför får man inte plocka en grön regering med bra några lån från de blå och röda? Damn this blockpolitik.

    SvaraRadera
  3. Absolut! Det finns ju en del bra också på den borgerliga sidan, precis som du skriver. Synd bara att inte de själva inser det...

    SvaraRadera
  4. Anonym06:03

    Really amazing! Useful information. All the best.
    »

    SvaraRadera