15 maj 2006

debatt igen

146:an tog mig idag till Trelleborg och en 2,5h debatt mot de andra ungdomsförbunden (förutom KDU). Favoritreplikväxlingen var nog
(kille i publiken): Ni i miljöpartiet, ni vill ju ha ren miljö och sådär. Men hur tog du dig hit idag?
Anders: Jag åkte buss.
Applåder och skratt.
Anders: Och dessutom tog jag med min egen vattenflaska istället för att dricka ur plastmuggar som de andra.
Applåder och skratt, igen.

Och den trevliga folkpartisten Peter Kjällkvists inlägg (fritt återgivet): "Ni i vänsterpartiet som ligger dörrmatta åt Sossarna, ni borde lära er av Miljöpartiet som i alla fall får igenom egen politik"

För första gången i en debatt kände jag att publiken tänkte vänstern vs. de gröna vs. högern istället för vänstern & de gröna vs. högern. Det var skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar