7 april 2006

planer för morgondagen

DE GRÖNA KUPPAR IDOL 2006
ALLA ÄR VÅRA IDOLER

På lördag står Malmöungdomarna på rad för att testa lyckan i dokusåpan Idol 2006 där det ska sållas fram nya popartister. Men halva framgången med TV-programmet är att juryn är brutal och hård när de sökande ska gallras.

Därför väger Miljöpartiet upp de hårda orden i kön utanför lördagens audition genom att bjuda på frukost, honungsvatten och uppmuntrande ord.

- Vi kommer att sitta som en egen Idoljury ute på trottoaren, men ingen kommer att gå gråtandes från oss, säger Anders Wallner, valsamordnare för De Gröna i Malmö. Alla som vågar söka är alla våra idoler. Så alla får 10 poäng, och lite koll på grön kulturpolitik.

Den gröna Idoljuryn är på plats mellan 08 och 11 med frukost utanför S:t Gertrud Konferens, Östergatan 7b.

3 kommentarer:

  1. Anonym01:04

    Rapport från centrum kl 00.58, flera timmar innan auditionen/slaktandet påbörjas:
    Cirka 34 ungdomar skränar och försöker hålla igång rösten inför morgondagen, några iförda sovsäck, andra iförda glatt humör, tjoho-ropen och doremi-andet är i full gång.
    Precis som tidigare år när IDOLauditionen hålls övernattar folk utanför mitt fönster i centrala Malmö, men iår är det läs och häpna faktiskt rätt så många färre än tidigare år.
    Klockan 0800 väntar jag mig dock hundratals skränsjungande wannabes, gratis frukost, ett städat hem och en eller flera kissiga mp:are som vill utnyttja mig för mitt hem.

    SvaraRadera
  2. Anonym14:54

    Vad gulligt. Fick ni någon media på det?

    SvaraRadera
  3. Absolut, rapport här och på måndag på mp.se/malmo :)

    SvaraRadera