23 mars 2006

radikala alibin

Häromdagen svarade en LUF:are "ja, det var en bra fråga" på min fråga "när ska LUF lämna folkpartiet?"

Som jag tidigare skrivit om tycker jag att det är meningslöst med organisationer som sitter ihop med partier och lockar väljare åt dem men som inte tycker samma sak.

Och som av en händelse hittade jag grön ungdoms gamla rapport från 2002, "Demokratins unga dödgrävare eller ungdomsförbunden som röstfiskande alibin i grumligt vatten” på gronungdom.se.
Läs och njut.

2 kommentarer:

  1. Anonym00:57

    Kan också lägga till att jag håller på att uppdatera rapporten, bör bli klar i april, maj eller början på juni, beroende på hur mycket tid jag kommer att ha att vika till det. Har gått igenom alla ungdomsförbundens program och håller på att jämföra dem med moderpartiernas. Många, många, många avvikelser, har tänkt göra en ganska stor grej av det hela.

    Och på måndag får du kanske veta om någon av toppkandidaterna har gått med i Grön Ungdom. Har nämligen fått ett mail från en av dem och vi ska kanske gå ut med ett utspel...

    SvaraRadera
  2. Cue Parasto eller? Jag mailade precis henne... :)

    SvaraRadera