25 december 2005

Årets stoltaste ögonblick

Dante is here
Min bror Magnus och min svägerska Jessica är inne på sin fjärde knodd, en liten Dante. Och jag har fått förtroendet att vara gudfar åt knytet. Hittills har jag mest hållt i honom på dopet och reserverat ett koldioxidutsläpp åt honom, men enligt mitt certifikat ska jag ansvara för hans "kristna uppfostran" så småningom. Ska bli spännande.

PeaceQuests pusselpris
På PeaceQuests årsmöten delas ett vandringspris ut till någon som gjort något extra för organisationen. I år hette prisutdelaren Sassa och hon tyckte att jag hade utvecklat PQ så pass mycket som anställd med Fredsfestival och genusgranskning att jag förtjänade det. Jag tackade med att råka knocka henne, men i övrigt var det en häftig upplevelse.

Valsamordnare för De Gröna i Malmö
Man blir ju förstås glad när man får ett jobb man verkligen vill ha. Men maken till dragna smilband får man leta efter när De Gröna i Malmö ville ha mig som valsamordnare. "Dina visioner om valrörelsen stämmer överens med våra." Det kallas att få mandat, i dubbel bemärkelse. 6,4% and rising.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar