12 augusti 2008

jag bojkottar OS!

...alltså, jag har inga som helst politiska motiv. Tror inte att en i vanliga fall helt sportointresserad snubbes bojkott rubbar den kinesiska diktaturen nånvart. Då tror jag att ett starkt engagemang i CSR- och fair trade-frågor räcker längre (LUF kanske för övrigt borde testa att klanka på storföretag och den konsumistiska Kinesiska diktaturen lika mycket som på enskilda idrottsutövare?)

Nej, jag är helt enkelt sjukt irriterad på hur ett idrottsarrangemang kan få lov att bre ut sig såhär mycket, rent medialt. Här går man upp på morgonen och försöker se en morgonpanel, en nyhetssändning eller åtminstone barnprogram. Men på varenda kanal visas OS-inslag, -sammandrag eller -snack. Jag pallar inte. Kan man få tillbaka tv-licensen för den här månaden?

edit: Som Oswald skriver, "som inte gillar OS är lagom glada de där halvtimmarna på morgonen då SVT1 kör OS direkt, SVT2 kör sammandrag och SVT24 kör det som blir över. Samtidigt."

Om man vill läsa nåt seriöst om Kina och OS rekommenderar jag Schlaugs blogg, t ex den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar