21 januari 2008

jag vill amma.nu

Martin Halldin på ETC skrev om det redan 2005: det är fysiskt möjligt för män att amma barn. Nu gräver Alltombarn.se vidare och slår bland annat även fast att såvitt forskarna vet så är mäns mjölk lika nyttig som kvinnors (det blev till och med jag förvånad över).

Båda artiklarna skriver om att enda hindret för män att amma är de tabun som finns kring det. Själv är jag helt uppspelt - både på ett personligt och ett politiskt plan. Dels ser jag sjukt mycket fram emot att få amma mina barn. Och dels tycker jag att det är kul när företeelser som är "huggna i sten" när det gäller uppdelning av människor i binära kön blir ifrågasatt av vetenskapen.

Tack Anna för bröstpumpen som jag fick i julklapp! Jag börjar träna direkt.

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än önska dig lycka till! Du får rapportera hur det går.

    SvaraRadera
  2. ska du nu oxå bli amningsansvarig i partistyrelsen? =)

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på dig vs. den galna tjeckiskan när jag såg den här sidan. ;) http://www.webpark.ru/comments.php?id=32088

    SvaraRadera