12 oktober 2007

mot götet!

Det här blir femte helgen i rad som jag tillbringar på resande fot. Sista stoppet på höstturnén (för den här gången) blir Göteborg och De Grönas kommun- och landstingsdagar. Det är ett arrangemang för att stimulera de lokala och regionala frågorna i partiet, då riksfrågorna har ett naturligt fokus på kongressen.


Jag ska till dagarna för att hålla ett seminarium om hur gröna kan bemöta främlingsfientlig retorik. Det verkar vara rätt populärt, 22 pers sist jag kollade anmälningslistan. Det ska bli spännande.
Sen ska jag DJ:a på lördagsmiddagen också, det ska om möjligt bli ännu mer spännande. Vilka låtar får en miljöpartist att dansa? "Move in a little closer" eller "Pump up the jam"?

Sen ska jag passa på att se lite av det goda livet i Göteborg också. G har klättrat på listan, helt klart.

Andra bloggar om Göteborg, Miljöpartiet de Gröna.

1 kommentar:

  1. aaw... Jag vill också! Låter väldigt intressant och trevligt. Det är alltid frustrerande att missa riksarrangemang...
    jag får följa det hela i media och bloggvärlden i stället:)

    SvaraRadera