13 maj 2007

these are the results of the Kicki, Bettan and Lotta jury

Tre (bloggtäta) jurygrupper var stationerade i min lägenhet igår: Kicki (Johanna, Maria, Helena & jag), Bettan (Rasmus, Mikael, Sofia & Elin) och Lotta (Fredrik, Felicia, Malin & Nisse).

Här är resultatet:
12p Serbien (missa inte dansmixarna)
10p Frankrike (att de inte kom högre upp var den stora skandalen)
8p Ukraina (vann även specialpris för årets tonartshöjning, årets "vad-har-hen-på sig" och årets koreografi)
6p Finland (lite väströstning har väl ingen dött av?)
4p Vitryssland (näst snyggaste numret)
3p Georgien (Tor Billgrens favorit)
2p Ungern (well, den ljussatta motorvägen var fin i alla fall)
1p Ryssland (snyggaste numret)

Andra bloggar om Eurovision song contest.

5 kommentarer:

  1. Ja, Frankrike gillade jag och skulle ge en 12:a till.

    SvaraRadera
  2. Anonym11:03

    Men...vart är Ark-arna?

    Själv har jag hejat på Ark sen uttagningen i Sverige, men på finaldagen gick Serbien upp i topp även hos mig. Hennes(/deras) maffiga uppträdande, enorma röst och känsla, helt oslagbart.

    SvaraRadera
  3. Svenska juryn får ju inte rösta på Sverige, vet du väl... :)

    SvaraRadera
  4. Annars hade jag givetvis röstat på the Ark först och främst. ;-)

    SvaraRadera
  5. Anonym16:13

    Haha jaså på det viset :) Okej, jag är väl inte lika opartisk som ni är då :P

    SvaraRadera