17 maj 2007

rättvis handel till strategin

Jag har lagt dagens dos lobbyism på en motion från Karin Svensson Smith, Lari Pitkä-Kangas och Karolina Algotsson om att lägga till rättvis handel som en prioriterad fråga under mandatperioden. Att "lägga till en prioriterad fråga" brukar annars vara en populär sak att motionera om, som jag egentligen inte är så förtjust i, men jag har gjort ett undantag.

Jag tror att arbetet för att göra fler kommuner till Fair Trade Citys komunalt, rättvis upphandling regionalt, satsningar på Rättvisemärkt nationellt och handelsavtal europeiskt och globalt kan vara en bra satsning för oss gröna.

Andra bloggar om fair trade, De Gröna.

3 kommentarer:

  1. Anonym21:11

    Rapporter från kongressen, ge oss, ge oss, ge oss! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet - jag har varit en kass kongressbloggare... :)

    SvaraRadera
  3. Anonym09:10

    grattis!!!!!!!!!

    SvaraRadera