23 maj 2007

(mp) dejtar sina stödpartier

Språkrören och partiledarna för Mp och våra tidigare stödpartier S och V har ätit frukost tillsammans. Genast börjar spekulationer om en rödgrön allians inför 2010. Jag vet inte om jag tycker att det är så upphetsande att en opposition träffas informellt och pratar ihop sig.

I mitt kandidattal till kongressen sa jag (något i stil med) "när Miljöpartiet började ha helgseminarier med Socialdemokraterna för att diskutera samarbete började jag fundera på om det finns andra organisationer, som ligger närmare oss politiskt, som vi också borde träffa". Det är den linjen jag kommer driva i partistyrelsen. Att för det gröna partiet är det viktigt att ha en fungerande kommunikation med utomparlamentariska miljö-, freds-, solidaritets- och feministiska organisationer.

Andra bloggar om De Gröna.

3 kommentarer:

  1. Men Anders, att du använder ordet "Miljöpartiet"! Jag trodde du hade bättre ordförråd än så :P

    Använd by-linen istället, som du gjorde längst ner :)

    SvaraRadera
  2. Jag kände bara att jag var tvungen att återberätta citatet hyfsat korrekt. :) Numera har jag förstås en annan retorik.

    SvaraRadera
  3. Anonym14:43

    Gertrud Brorsson... grrrr...

    SvaraRadera