21 maj 2007

åldersnoja?

Medelåldern bland ledamöterna i De Grönas partistyrelse är numera 38 år. I Kuriren uttalar sig Mats Dahlberg angående att 80-talisterna Marie-Helena, Max och jag valts in: "Vi har nu nästan samma medelålder som SSU och MUF i sina riksförbundsstyrelser".

Grön Ungdoms språkrör Ellinor får lite åldersnoja. :)

Själv tycker jag att det är jättekul att representationen av ungdomar nu nästan ligger i fas med medlemskåren. Däremot finns det bara två ledamot över 50, vilket är sämre, representationsmässigt.

Andra bloggar om De Gröna.

6 kommentarer:

  1. Anonym11:56

    Läste att du röstades in på simon nummelas blogg. Ville bara önska grattis! Du kommer göra ett toppenjobb! Hoppas du slåss för barns rättigheter där också... (=

    SvaraRadera
  2. Hej Rolla! Kul att höra från dig. Självklart kommer De Gröna att fortsätta slåss för barns rättigheter. Det behöver du inte vara orolig för.

    SvaraRadera
  3. Att du blev invald har spridit sig internationellt. Grattis, du kommer att rocka fett. Mvh Fredrik i Frankrike.

    Ps: För övrigt har jag också blivit med blogg nu, wii.

    SvaraRadera
  4. Först grattishälsningar från hela Sverige och nu Thailand (syster) och Frankrike också... Jag får ta och ringa AP.

    Ska du inte komma hem snart Fredrik, så GS Malmö kommer igång?

    SvaraRadera
  5. Jag landar i Sverige den 1: juli. Nån gång då tycker jag att vi sätter igång minsann.

    SvaraRadera
  6. ja men ett grattis till då! trevligt med lite seriös föryngring i toppen av partipolitiken.

    SvaraRadera