19 april 2007

myndighetspedagogik

Jag måste sluta gå på Skatteverkets utbildningar. De måste vara den mest o-pedagogiska myndighet det här landet har. Om nånting i klyschan "underlätta för småföretagandet" ska infrias så är det att tillgängliggöra regelverket. Idag satt vi typ 60-70 pers och lyssnade på en 3 timmars kurs i att deklarera sitt företag för första gången.

Om jag hade arrangerat en sån kurs så hade jag delat upp oss i olika företag, nu satt vi blandade vilket gjorde att jag fick sitta och lyssna på detaljfrågor som bara rör författare, skogsindustri, transporter, skåpbilar och överlag företag som är så pass stora att de hyr lokaler, har lager och så vidare...

Solo/miniföretagsperspektivet lyste med sin frånvaro. I fortsättningen ska jag konsultera mina entreprenörsvänner.

7 kommentarer:

  1. Anonym14:41

    Jag vet en som är lite hemligt kär i dig...på distans.

    SvaraRadera
  2. Anonym16:47

    Och jag vet en till på distans, men hur hemligt DET är vet jag inte...

    SvaraRadera
  3. Anonym19:26

    what do you want to know?! :)

    SvaraRadera
  4. Näringslivet behöver tydliga besked x 2 :) Och varför är alltid de mest spännande kommentarerna anonyma?

    SvaraRadera
  5. Anonym21:45

    jag kanske ger mig tillkänna...så småningom.

    SvaraRadera
  6. skaffa revisor. du spar så_mkt_tid på det.

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte, V, min verksamhet är ju så sjukt småskalig än så längre. Men på sikt, absolut.

    SvaraRadera