3 april 2007

ESF till Öresund!

Det verkar som om European Social Forum 2008 kommer att arrangeras i Malmö/Köpenhamn. Jag har tidigare frågat fritidschefen och det verkar som om "min" fritidsnämnd kommer bli ansvarig nämnd i Malmö Stad. Dessutom fick jag in i Mp Malmös verksamhetsplan att vi skulle vara en aktiv del av ESF, om det kom till Malmö.

Jag har tidigare skrivit en artikel i Nisse Hult (Grön Ungdoms medlemstidning) om varför de sociala forumen är gröna och inte röda. Får rota fram den igen nu.

Pepp, pepp!

(Tips av Mikael)

Andra bloggar om European Social Forum.

2 kommentarer:

  1. Superkul! Just nu går jag en delkurs om sociala rörelser... så det kunde ju inte kommit mer lägligt. Jippi!

    SvaraRadera
  2. Najs. Hoppades på det när jag hörde det ryktas att det kunde bli så.

    Bra jobbat med fritidsnämnden!

    SvaraRadera