15 april 2007

en epok "går i graven"


Sedan midsommar 2006 (ca 10 månader) har jag och Jun plöjt tv-serien Buffy the vampire Slayer. Igår avslutade vi epoken med ett 11-avsnitts-maraton med de sista avsnitten av den här fantastiska feministiska serien. 144 avsnitt har det blivit, i snitt ett varannan dag.

Vi skålade i champagne till slutscenerna.

Nu ska vi planera en Greatest Hits-helg där vi ska inviga fler i Buffy-universum och bjuda på de allra bästa avsnitten, som Hush (säsong 4), Once more, with feeling (säsong 6) och Normal Again (säsong 6). Och om våra gäster inte sköter sig så tänker vi spela den katastrofala förlagan Buffy-filmen för dom!

Andra bloggar om Buffy.

7 kommentarer:

  1. Ja, det börjar väl bli hög tid för det där Buffy-kalaset nu? Jag tror i alla fall att jag är i behov av lite mer skön feminism.

    SvaraRadera
  2. Anonym20:01

    Nu återstår bara tomhet.

    SvaraRadera
  3. jag anmäler mig till greatest hits-helgen!

    SvaraRadera
  4. Anonym23:38

    Angel är ett ok substitut men inte så mycket mer. Kan förresten tipsa om att Joss Whedon skriver manus till den nya Buffyserietidningen vars handling utspelar sig ett tag efter säsong sju =)

    SvaraRadera
  5. Jo, jag har hört om den där serien. Men det känns väl ännu mer som ett ok substitut och inte så mycket mer...?

    SvaraRadera
  6. Waay... Jag anmäler mig med. Men säg väldigt gärna till långt i förväg så jag kan planera in det.

    SvaraRadera