4 mars 2007

feminism (och feed-back) är kärllk

När jag kom hem från Hässleholm slank jag in på Mp-kansliet där flitiga lilagröna aktivister förberedde sig inför Miljöpartiets och Feministiskt Initiativs 8 mars-aktion. Det blir love bombing av kollektivtrafikresenärer på temat "feminism är kärlek". Och banderollen är så fin.

Medan de andades giftiga färgångor (och stavade fel på kärlek) satte jag mig och skrev om en artikel som Herr Melin hade korrat. Och han hade fantastiska små kommentarer: "Snabb dialog. I like. Väldigt 'Gilmore girls'" och "Kanske inte världens mest hyperintelliganta fråga".

Andra bloggar om feminism, 8 mars.

3 kommentarer:

  1. ÅH, jag hjärta Gilmore Girls dialoger! <3 <3 <3 haha

    SvaraRadera
  2. haha tänkte skriva samma som alex

    SvaraRadera
  3. Trodde det var du som stavat fel i rubriken. Sedan läste jag inlägget. ;-)

    SvaraRadera