8 mars 2007

den 8 mars 2007

Jag tänker inte blogga om hur jag firade 8 mars förra året, men det involverade blygselvin. I år är jag lite mer utåtriktad.

Morgonpasset 7-9: Dela ut morgonfika med Miljöpartiets och Feministiskt initiativs Malmöavdelningar, under parollen Feminism är kärlek.
Förmiddagspasset: Läsa "Barbie's Nightmare", Tidningen Antis temanummer om Kön och Hedström/Gahrtons artikel Lyft fram ekofeminismen i dagens Sydsvenskan
Eftermiddagspasset 13-16: Seminarium om Judith Butlers syn på subjektivitet på IMER
Kvällspasset 17-18: Ledarskap enligt Pippi, föreläsning med Magnus Sjögren från SVT:s underskattade Jobba Jämt.

Att vara feminist är en heltidssysselsättning. :)

Andra bloggar om 8 mars, feminism.

8 kommentarer:

  1. Det 8 mars-firandet gjorde vi riktigt bra, tycker jag...!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Och fina bilder kommer laddas upp ikväll.

    SvaraRadera
  3. kommer du på Machos Second Life-demo? Den blir grym!
    INTI

    SvaraRadera
  4. Ah, fascinerande, nu förstår jag sms:et jag fick häromdagen. Vi får se om jag hinner tanka hem programmet ikväll.

    SvaraRadera
  5. blygselvin? vad är det?

    SvaraRadera
  6. Vin som dricks för att man ser 1) att man är blyg och 2) att detta förhållande bör ändras. Blygsel-vin.

    SvaraRadera
  7. Jaha! Då har rätt mycket vin som runnit genom denna kropp varit blygselvin- helt utan att jag visste att det så hette...!

    Jag har lagt upp några bilder i min blogg från idag. Fler kommer (fastän på femi.se / skåne istället, orkar inte lägga upp alla dubbelt :))

    Jag är helnöjd med dagens insatser! Vad hittar vi på för braigt event härnäst?

    SvaraRadera
  8. Eller hur! Det var jättekul! Fler lilagröna aktioner och samarbeten, por favor.

    Ska tanka upp lite bilder nu jag med.

    SvaraRadera