27 februari 2007

jag blir valberedd

Idag på morgonen har Claes Horn af Rantzien från Miljöpartiets riksvalberedning intervjuat mig i sisådär 55 minuter om varför jag kandiderar till partistyrelsen, min syn på partistyrelsens arbete, avvikande åsikter från partiet och vad media skulle kunna hitta om de grävde lite på mig. Den sista frågan dyker ju alltid upp och jag kommer aldrig på vad jag ska säga. Att jag slarvat med TV-licensen tidigare känns ju inte så skandalöst. (Får se om allt går bra med deklarationen för Andwal Media det här första året.)

Jag försökte fokusera på de tre huvudanledningarna till att jag kandiderar:
- jag vill dela med mig av valstrategin från Mp Malmö inför valen 09 och 10 och framför allt hur jag jobbat i Mp Malmö och Grön Ungdom i olika samarbeten med utomparlamentariska organisationer
- jag vill vara med och utveckla partiets politik i de frågor jag är vassast i; mångfald, jämställdhet och sexualpolitik
- 80-talister är väldigt underrepresenterade i partistyrelsen, i jämförelse med medlemskår och väljarbas.

Andra bloggar om Miljöpartiet.

4 kommentarer:

  1. Just därför har du mitt stöd i maj.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Anonym11:31

    Bra inriktning på din ambition. Jag tycker också att vi ska försöka föra in lite mer Malmö-tänk i riksorganisationen. Och kanske lite spontankultur (i form av stämsång) på mornarna?

    SvaraRadera
  4. Såklart! Skrev jag inte det? Jag vill ju även att PS ska sätta upp "Miljöpartiet - the musical".

    SvaraRadera