26 februari 2007

i aq-va-kuls öga

Det stormar kring "min" Fritidsnämnd, då Sydsvenskan tagit del av en rapport där säkerhetsbristerna på det kommunala äventyrsbadet Aq-va-kul verkar allvarligare än vad vi politiker fått besked om. Jag var med på sammanträdet då vi fattat beslut om att gå vidare med en omfattande och kostsam renovering av Aq-va-kul, det är en gammal anläggning som behöver upprustning.

Huruvida det har varit dålig politisk insyn i arbetet vet jag inte än, det ryktas om ett extra sammanträde. Men att det skulle vara en "stor politisk skandal" som Moderaterna vill kalla det är jag skeptisk till. I och med att förvaltningen redan tidigare stängt ner Aq-va-kul tillfälligt skulle de nog gjort det igen om det funnits fog för det. Ingen skulle tjäna på att någon skulle fara illa på badet.

Andra bloggar om Aq-va-kul, fritidsnämnden.

3 kommentarer:

  1. Jag har badat på Aq-va-kul en gång. Ingen stor överraskning att det fanns säkerhetsbrister. Bra att det fixas.

    SvaraRadera
  2. Jag undrar om inte oppositionen har rätt ändå. Det verkar så i tidningen, att fritidschefen säger att nämndsordföranden ljuger har jag aldrig varit med om tidigare.

    SvaraRadera
  3. Vad skulle oppositionen ha rätt i? Att s undanhållit papper från att offentliggöras? Vad skulle de vinna på det?

    SvaraRadera