13 januari 2007

everybody loves Raymond...


...& Maria. Fantastisk spelning igår på KB med handklappar i alla takter. Fint sällskap med Helena och Socker-Nisse (som även var på plats på Pipettes i höstas)

De spelade alla favoriter, som "Dikter på fel sätt", "Min pappa" och som extranummer min absoluta favorit "Varför ska vi göra allt igen" (den ultimata extranummer-titeln?). Och så lät de bli att spela en av de få låtarna jag inte tål, "Prins Carl Philip". Saknade bara balladen "Ingenting för dig", men den gör sig nog bättre i hörlurar.

Fascinerande att nya singeln "Kärlek 1" är den första låten bandet skrivit om kärlek. Allt annat handlar egentligen om konsumtions- och prestationssamhället.

2 kommentarer:

  1. Hallå! Vad kul att jag råkade hitta hit (man vet aldrig vad som kan hända när man googlar på sig själv). Vilken välfylld blogg du har, mitt eget Raymond & Maria-inlägg ligger betydligt högre upp i den kronologiska hierarkin. Jag får ta och hitta hit fler gånger. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Haha! Du är en andra personen idag som hittat ett äldre inlägg i min blogg genom att googla sig själv. Jag gillar't. Tack för senast - vad blir nästa spelning?

    SvaraRadera