26 januari 2007

en helt ny värld

Den här veckan har jag börjat med något jag aldrig gjort förut, studera på C-nivå. Det första jag märkte var att kurserna har längre titlar. Häng med: dels läser jag International migration and ethnic relations 41-60, men just nu är underrubriken Theme A: Individual, society and identity som om några veckor följs upp av Specialization: Sexualities, Ethnicities and Queer/Postmodern theory.

På introduktionen i måndags skulle vår föreläsare sammanfatta läget: "You're in big trouble" och syftade till att genom hela a- och b-nivån har föreläsarna fått oss att tro att vi är något, men "you're nothing", "we fooled you" och fortsatte med att förklara hur ingen arbetsgivare kommer att förstå vad vår utbildning handlar om.

Peppande.

Andra bloggar om IMER

8 kommentarer:

  1. Vem annars? B-kursen inleddes med de klassiska orden "Playing is over, now we'll get serious"

    SvaraRadera
  2. Anonym17:55

    Det var så min lärarutbildning inleddes också. Men det finns säkert en god tanke bakom det...

    SvaraRadera
  3. Äh, ni ska inte bry er om framtida arbetsgivare förstår vad ni gjort. Ni ska vara glada om ni gör det själva! ;-)

    SvaraRadera
  4. Anonym11:46

    Haha men så säger d hela tiden - på mastern är vi inget i jämförelse med doktoranderna - å INGEN vet vad NOHA är - men det är sant - i Sverige - utomlands är det större!! Men var får ju inte tro att man är nå´t...i Sverige!

    SvaraRadera
  5. Anonym13:16

    Fan va klantigt. Han har väl en poäng.. men jag hittade faktiskt en jobbansökan hos Malmö stad för ett tag sen där de ville ha socionomer eller folk som läst IMER. Så det börjar komma.. och vem kommer kunna mostå dig på arbetsmarknaden.

    PUSS!

    SvaraRadera
  6. Alltså den stora frågan tycker jag är vartifrån alla skumma föreläsare kommer: Jag menar, det verkar ju som om väldigt många föreläsare med utgångspunkten "de jag lär det här, kommer aldrig ha någon nytta av det" finns i skolorna.

    Mycket märkligt.

    Men får dom jobb ska nog vi få det också!

    SvaraRadera
  7. Om inte annat kan jag börja föreläsa på IMER.

    SvaraRadera