22 november 2006

integrationstelefonist

...jobbar jag som idag. Jag och Maria gör en kvantitativ undersökning bland ledamöterna i kommunfullmäktige för att undersöka om de känner till projektet Kontaktpersoner, och deras syn på det. Så jag är parkerad framför telefonen hela dagen.

Bästa svaret hittills kom från en SPI:are, som var positiv till idén, men generellt tyckte att det behövde rensas bland "projekten" i Malmö stad som sällan är tidsbegränsade eller ens utvärderas. Eftersom jag tidigare idag skrivit hemtenta om kvalitativ projektledning kan jag inte annat än hålla med honom fullt ut. Ska man göra projekt får man göra det ordentligt.

Jag och Maria ska sedan fortsätta att granska projektet utifrån kvalitativa intervjuer med deltagare i Kontaktpersoner.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

  1. det känns ofta som jag skriver av och skriver om det du bloggar om, men det har mer att göra med att vi gör samma saker, men att du är en större internetnörd och skriver om det först!

    SvaraRadera
  2. Girl, you know it's true...

    SvaraRadera