13 september 2006

gringo valspecial

Kolla in Gringos valspecial på gringo.se:

Om ert parti var en förort, vilken skulle det vara?
"Vällingby – öppet, grönt, blandat – och genomgår just nu en förnyelse" (Centern), "Vi vill inte vara en förort på bekostnad av en annan." (Junilistan), "Rinkeby. Mytomspunnet och farligt för den vita överklassen." (Vänsterpartiet)

Rösta även i webbfrågan om vilken "statsministerkandidat" som är blattigast: svennegubben utan hår som är blå eller svennegubben utan hår som är röd. Jag röstade på det tredje alternativet.

7 kommentarer:

  1. Akalla verkar schyst...
    Du är för övrigt utmanad!

    SvaraRadera
  2. Anonym11:00

    Jag trodde först att de hade blandat ihop svaren från folkpartiet och sverigedemokraterna. Men sen insåg jag ju att ett parti med svensk litteraturkanon skulle kunna stava till Lönneberga.

    SvaraRadera
  3. På en fråga tycker jag att mp-svaret verkar ganska märkligt, i synnerhet om man jämför med v:s svar. Eller är jag bara överkänslig? Jag citerar:

    3. Varför sitter det fler blattar än svennar i fängelse i förhållande till andelen blattar i Sverige?

    Miljöpartiet
    Dels därför att många tyvärr är fattigare och mer desperata, mer utsatta än svennarna och därför inte har lika mycket att förlora på att begå brott. Dels då det för en del i miljonprogramsförorterna till slut blir ett sätt att försörja sig genom att begå brott, få respekt med mera. Dels även på grund av en viss diskriminering hos polis, åklagare och domstolar.

    Vänsterpartiet
    Aktuell forskning visar att människor med utländsk bakgrund åtalas och döms oftare än infödda svenskar. Detta måste bekämpas. Det är också viktigt att se att ökade klyftor och neddragningar inom den generella välfärden är avgörande grogrund för kriminalitet.

    SvaraRadera
  4. Mm, jag tycker nog också att Vänsterns formulering var bättre . Jag vet inte vem som skrivit mp-svaret.

    SvaraRadera
  5. Mer vänster i det gröna! ;-)

    SvaraRadera
  6. Njae, mer grönt i det gröna partiet.

    SvaraRadera
  7. Gärna det med! :-D

    SvaraRadera