23 augusti 2006

Är du grå eller grön?

Idag lanseras sajten www.gråellergrön.nu där man kan kolla in tydliga skiljelinjer mellan grön politik och grå politik.

Det är grönt att vilja sänka rösträttsåldern, slopa djurförsök och vapenexport, tillåta fildelning, införa flyktingamnesti, ersätta kärnkraften och ha mångfald bland politiker och i media. Och det är grått att inte vilja det. Därför röstar både Socialdemokraterna och Moderaterna mot de här förslagen i riksdagen.

Grön Ungdom kommenterar: "Grönt sparkar mot både högern och vänstern"

4 kommentarer:

  1. Jag vill också allt det där. Och ändå lockar ni inte min röst.

    SvaraRadera
  2. Kul och bra grej, särskilt på längre sikt (bortom valrörelsen).

    Blockpolitiken är, som jag upplever det, mer utpräglad än någonsin - samtidigt som S&M står närmare varandra än någonsin (även om jag är övertygad om att det i grund och botten finns avgörande skillnader, om man inte ser på de frågor som gråellergrön.nu tar upp).

    Vad ska man göra? Rösta på Mp och hoppas att Maria, Peter och de andra får tillräckligt inflytande i en ny (rödgrön) regeringsbildning att sossarna skärper till sig. Det är min strategi, tror jag...

    SvaraRadera
  3. Stolt gråblåorange. Flyktingamnesti är bra grejer, men inte så värst mycket mer av det du räknade upp. Kärnkraft ersätts på sikt. Lite annorlunda media kan ju vara kul.

    SvaraRadera