26 augusti 2006

heldag på centralen

Sitter på tåget (yey SJ, trådlöst internet) och pustar ut efter en heldag på Sthlm Central, där Grön Ungdom har huserat. Vi har varvat utfrågningar och dueller med politikercirkus och haft det himla trevligt.

Jag fick agera moderator i två dueller, Alexander vs. Fredrik Malm (LUF) och Ellinor vs. Fredrick Federley (CUF). Det roligaste var när jag pressade Federley och Ellinor Scheffer att uppmana varsin fiktiv förstagångsväljare att rösta på den andres parti.
Ni kommer att kunna se ögonblicket på SVT24 inom kort.

5 kommentarer:

  1. Visst kan Federley som centerpartist räknas som grön ungdom (inte Grön Ungdom), men jag tror snarare att du hade tänkt skriva CUF i den där parentesen...

    SvaraRadera
  2. samma tanke här, sen när blev Federley grön?! ;)

    SvaraRadera
  3. haha, jag kanske ska fixa det där :)

    SvaraRadera
  4. linnah: grön har han väl varit sen jag träffade honom första gången 98 eller nåt. Fast det är ju inte "grön" i betydelsen miljöpartist, då...

    SvaraRadera
  5. C är väl inte så gröna som de/ni en gång varit, särskilt skulle jag inte kalla Federley särskilt grön. Men det är bara jag, det...

    SvaraRadera