12 augusti 2006

heja vicki benckert!



Tänk att Sverige valde bröderna Herrey när vi kunde välja fantastiska Vicki Benckert och hennes "Livet är som ett träd"? Jag kommer aldrig förlåta er, 1984 års jury.

Livet är som ett träd
Utanför mitt fönster
När jag tittar ut
Ser jag alla blommor som det bär
Mamma säger: väx
Pappa säger: streck dig
Mamma, pappa säger du kan nå dem
Livet är som ett träd
Utanför mitt fönster
Bladen vissnar ner
Faller, faller ner på marken här
Mamma säger: gå
Pappa säger: klättra
Livets alla frukter du kan få dem
Livet är som ett träd


(tittat på "Minnenas television" ikväll)

3 kommentarer:

  1. Anonym23:36

    Studs, studs, studs.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Jag hejade också på Vicki Benckert!! Jag blev asglad över att få se Livet är som ett träd igen. Den har jag
    gått och nynnat på då och då utan att riktigt veta hur den gått på riktigt...

    Såg du hur gamla 25-30-åringarna såg ut! :-)

    Och Björn Borg...jag trodde jag skulle döö...

    SvaraRadera
  3. Eller hur? Det var ett fantastiskt program. Byt ut Kalle Anka på julafton!

    SvaraRadera