25 juli 2006

riksdagsval.se - ett skämt

Efter tips av Karolina försökte jag hitta min ultimata riksdagskandidat på riksdagsval.se. Det verkar lätt. Du skriver in vilka hjärtefrågor du har och så kommer det upp en lista på matchande kandidater.

Jag testade att söka på "miljö, hbt, fair trade" och hamnar hos Rosita Runegrund (kd), personlig assistent (yeah right, riksdagsledamot heter det) från Bohuslän.

Hennes hjärtefråga är att "Sätta Bohuslän på politikens karta." och om man går in på hennes hemsida har hon en stor "sänk bensinskatten nu"-logga. Något konkret om miljö, hbt eller fair trade går inte att hitta.

Ingenstans nämns att det bara är de kandidater som betalat för att få vara med på sidan som man kan söka bland. Riksdagsval.se är ett skämt.

7 kommentarer:

  1. jag har varit i tanzania med rosita runegrund (och massa andra).

    SvaraRadera
  2. Är hon mer min kandidat än jag tror?

    SvaraRadera
  3. tror jag känner en som är kusin med rosita.

    f.ö verkar det som att även vårt eget parti fejkar titlarna på den där sidan.

    SvaraRadera
  4. nejvisstja, ragnwi marcelind är det nog hon är släkt med. jaja... :)

    SvaraRadera
  5. "Medlemskapet kostar 799 kr per kalenderår. Man måste betala för hela mandatperioden, dvs 3 195 kr". Haha! Men det är billgare om du är kandidat til kommunen! ;) Då är det bara lite över 600 om året!

    SvaraRadera
  6. mer än du tror, men det räcker nog inte hela vägen för dig. eller mig.

    SvaraRadera
  7. Anonym06:13

    Interesting site. Useful information. Bookmarked.
    »

    SvaraRadera