9 juli 2006

prideplaner

Jag har tidigare varit engeagerad i föreningen Stockholm Pride i ett par år och jobbat med Pride House dygnet runt när andra roat sig. Därför blir det här året speciellt, ingen dygnet-runt-jour utan tvärtom möjlighet att roa mig kungligt.

Nu har jag filat klart på första utkastet på mina planer, snart trillar dock ett mail med tältbemanningstider in som kan omkullkasta en del...

Måndag: hänga tavlor med Johan, gå självförsvarsskola, lära mig mer om regnbågsbarn och lyssna på Tiina och resten av Pride House-invigningen.

Tisdag: hålla seminarium/presskonferens med GU om en transrapport och samtalsleda vårt samlevadnadsseminarium, kika på skolduellen och eventuell schlagerfesta.

Onsdag: Israel/Palestina-seminarium, porriga klubbar, debattera queeraktivism och titta på invigningsgalan med Lill-Babs. Fest?

Torsdag: ungdomsförbundsdebatt, Mp-seminarium om antidiskriminering, öva mig i relationsanarki, inleda seminariet "HBT i EU", och digga på schlagerkvällen.

Fredag: den stora partiledardebatten, seminarium om anti-rasism/homofobi, Helenas fantastiska flatmonolog och KUNQ-fest.

Lördag: picknick med GayGröna, paraden (och Jessica har lovat gå med i år - "you bet" skrev hon 14.33 i lördags), paradgala och sommarens enda besök på Slick!

Och sen får vi se om det blir lite spontanitet där emellan. Men bara kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar