27 juli 2006

nu gillar vi inte spendrups längre

Miljöpartister och andra miljömedvetna människor kommer få släcka törsten med något annat än Norrlands guld, Mariestads, Heineken och/eller Loka i sommar. Spendrups vill minsann återinföra bilköerna i Stockholm, trots att deras transporter gått mycket snabbare under försöket med trängselavgifter.

Mp Malmö utmanade Spendrups på debatt i ämnet:

"Spendrups motsätter sig ökade skatter, i vilken form de än uppträder. Sverige är världens högst beskattade land och det har inte blivit bättre under senare till följd av skattehöjningarna.
Spendrups är självfallet inget politiskt parti och ställer av denanledningen inte upp i politiska dueller.

I en demokrati har alla däremot rätt att uttrycka sina uppfattningar och det har jag gjort i egenskap av VD i Spendrups Bryggeri och i egenskap av ordförande i Stockholms Handelskammare som likaså är starkt kritiskt till Trängselskatterna.

Jens Spendrup"

8 kommentarer:

  1. Fult att han driver en fråga som han själv brinner för genom en firma.

    SvaraRadera
  2. Falcon då? Är det Spendrups?

    SvaraRadera
  3. Va!!! ingen mer Mariestads...suck! Hoppas verkligen itne Newcastle drabbas, jag har svårt att andas utan den :)

    SvaraRadera
  4. Damn! They've got Starobrno! Och no more Trocadero. (Spendrups: Våra drycker)

    SvaraRadera
  5. hahaha! nästa utmaning blir att hitta en bryggare som gillar trängselskatter. as if.. tur att jag inte gillar alkohol.

    oj, inser att mitt livs sista mariestad dracks på nyhavn med dig! festligt. synd att den var så okall.

    SvaraRadera
  6. Hoppsan, ingen andwal på Pride heller antar jag...

    SvaraRadera
  7. Starobrno blir svårt att klara sig utan. Men för den goda sakens skull, så.

    SvaraRadera
  8. Victor, jag tror det kallas "gravöl". Det är lite fint att vi fick dela den med varandra.

    Malte, det är inte lätt att vara PK. Alla gör vi våra undantag. Jag kan ju alltid tracka Spendrups-tältet.

    SvaraRadera