16 juli 2006

gbg 0500

Den här Göteborgsvistelsen var precis vad jag behövde. Först en Liseberg-dag som inkluderade tre åk på fantastiska Kållerado, två på näst fantastiskaste Balder och ett på allt annat, inkl spökhotellet. Kvällen avrundades med grillkväll med mina nya svärföräldrar och svärsystrar med snygga respektive.

Lördagens bröllop startade lite stelt (lätt så när man inte träffat nån av gästerna - eller brudparet förut), men efter några timmar blev jag förälskad i bruden och ett par-tre gäster och karaoken tog vid. Jag rev av "Michelangelo" och "Det börjar verka kärlek banne mej" och min plats i släkten är räddad.

6 kommentarer:

  1. Men, människa, Kållerado? den är ju ett sömnpiller, det går inte fort, det är inte särskilt skakigt, och snurrar inte så mycket. Nej, ärligt talat...

    SvaraRadera
  2. Kållerado är ju en av få saker som kan roa en Johan på Liseberg. Vatten!

    SvaraRadera
  3. Liten tjej i barnfamiljen vi åkte med: "Jag blev inte blöööt! Vi måste åka igen!"

    SvaraRadera
  4. ni , och den lilla tjejen är helt bisarra! Jag menar, vill jag bli blöt åker jag hellre flumride. Där går det fort och man blir blöt. Jag förstår ingenting.

    SvaraRadera
  5. Äh, jag blev mycket blötare i Kållerado, man åkte ju rakt genom små vattenfall och små vattenpistoler skjuter mot båten. Flumeride blev jag fuktig av...

    SvaraRadera