13 juni 2006

best of budapest

RESEGUIDE - BUDAPEST

Aktiviteter: Bada i varma källor, åka karuseller på Vidam park. Försök att inte missa den Ungerska uppsättningen av Rocky Horror.

Shopping: Jag älskar att flera skoaffärer hette "Al Bandy". Och mitt nya underklädesmärke heter intimissimi.

Musiken: I lägenheten stod "Slager Radio" på dygnet runt. Och då snackar vi varken Kikki, Bettan eller Lotta. Och veckans låt kommer, jag måste bara hitta originalartisten först.

Maten: Allt var panerat - helt fantastiskt. Första kvällen åt jag panerad ost för första gången, sista kvällen åt jag panerade pannkakor för första gången. Gott om helschysst vegetarisk mat. Till allt dracks det öl, framför allt Dreher, både den mörka och den ljusa.

Resesällskap: Johan. Det räcker. I övrigt ska man bara umgås med folk på A.

7 kommentarer:

  1. Ett drömresmål. Förresten länkade jag till dig för att jag snodde manligt-kvinnligt-testet. Gillar din blogg!

    SvaraRadera
  2. Folk får gärna sno av mig, fildelning du vet? :)

    SvaraRadera
  3. Anonym17:39

    A är bäst.

    SvaraRadera
  4. Anonym18:33

    Helt klart. Jag räcker.

    SvaraRadera
  5. Anonym23:09

    A är verkligen bäst.

    SvaraRadera
  6. att bara umgås med folk på A och samtidigt bo i Skåne lär vara rätt lätt... faktiskt.

    SvaraRadera