30 april 2006

wallner-gener?

Jag har spenderat ett gott dygn med mina brorsbarn. Karaoke, spökpromenad och godisfrossa stod på dagordningen efter en önskelista från i julas.

På kvällen säger 4-åringen efter endast två korta böcker, "Nu ska vi sova", vänder sig om och somnar direkt. Likheterna med min semi-narkolepsi är slående. Och 0,5-åringen har de typiska Wallner-kinderna.

Men att 10-åringen kan Anna Books "ABC" utantill och att 8-åringen väljer att tonsätta sitt kalas med "Cotton eye Joe" och "Bailando" verkar mer syfta på att viss musik behåller sin målgrupp i decennier.

2 kommentarer:

  1. åh, 8-åringen skulle vart i mitten av det glada nittitalet.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:31

    När vi fått barn kommer jag alltså få nätterna och teven för mig själv. Härligt.

    SvaraRadera