10 april 2006

helgglädje 2: extreme makover - home edition - IRL

Mina föräldrar är fantastiska. I fredags gick de upp okristligt tidigt för att kånka ett helt släp fyllt med Andwal-möbler från Bålsta till Malmö. Sen spenderar de hela helgen med att kånka upp möbler för 6 trappor utan hiss, packa upp möblerna och prylarna, storhandla på IKEA och Coop och skruva ihop allt vi köpt och hamra och skruva i väggarna. Sen åkte de hem, helt slutkörda.

Och min lägenhet är nu officiellt fantastisk. Köket har blivit fullt utrustat och har ett litet träskrivbord och en bänk för matlagning och äntligen glasburkar för linser. I alkoven har jag nu en hurts till mitt skrivbord, en ikopplad skrivare, en hörnhylla som farfar snickrade när han var liten och min röda bänk. Min walk-in-closet har fått hyllor. Och vardagsrummet har fått bokhylla, matbord med stolar, tv-bord, en riktig säng och en stor graffittimålning över hela väggen.

Jag älskar't.

5 kommentarer:

  1. Snart får du bjuda in mig så jag får se. JAg har inte fått se din lägenhet än.

    Mina föräldrar var nere i helgen med. De hjälpte mig att sätta upp hyllor, vilket innebär att mina skivor har nån stans att bo till slut, och att montera ihop ett fällbord från IKEA och att sätta upp en grej i taket som ajg kan hänga kläder i. Det är kul med inredning.

    SvaraRadera
  2. Anonym20:03

    Grattis. Även om jag är antimaterialist är det faktiskt trevligt med lite prylar. Det brukar eka då jag bott utan andras prylar...

    SvaraRadera
  3. Anonym20:20

    Med saker för ett helt csn kvalificerar du väl in det du skrev i ditt sms.
    Noterade på IKEAs hemsida att det står; Gavlarna har hål för hyllplanen; för enkel montering.
    Särskilt enkelt vill jag nog inte påstå att det var.

    SvaraRadera
  4. Anonym20:44

    malmöbesök i maj inplanerat, är du hemma?
    puss o kram

    SvaraRadera
  5. Jovars, förutom sista veckan. När är fröken go lightly här?

    SvaraRadera