6 februari 2006

måndag är den nya Dagen

Sov ut. Vaknade till Håkan Hellström på lagom nivå. Det fanns frukost. Bra långt telefonsamtal med en av mina viktigaste personer. Fick Stockholms Fria i brevlådan precis innan jag skulle gå. Hann med bussen, som jag äntligen förstått går ända fram till IMER, så jag slapp tom gå från stationen. Föreläsningen var inställd, men jag hann istället igenom nästan hela kursboken. GU Sthlm ringde och bokade in mig som HBTQ-föreläsare. Bra samtal med en vän. Hittade ett mysigt nytt café. Hade en kul, utvecklande och utmanande lektion (censur av vad den var i). Gick förbi Ares fik. Han jobbade. Åt en fantastisk sallad och läste klart boken. Hem. Missade inte Commander in chief. Hade massa roliga mail. Svarade på ännu fler. Produktiv.

Sen är det ett förjävla väder i Malmö och jag har panik om en lokal jag måste fixa på under en vecka, men det försvann liksom i mängden av positivitet. Måndag är den nya Dagen.

2 kommentarer: