31 december 2005

you cant get just get one, i bet

dagens spam som kunde varit en bra popskiva (14).

Oj. Hur ska jag nånsin kunna komma mentalt i kapp den här bloggen. Short recap är att jag besökt Hudiksvall, med sjögång på Stadshotellet med kompisar från förr och nostalgifilm på HUT med Anton & Winberg. Sen har jag hängt i Östersund med Jennie, Viktor & Göran. Och lagt ner en halv månadslön på samtal och sms. Nu längtar jag hem. Och har hittat lite norrländska. Igår sa jag "vars ska du?" spontant.
Men sånt är ju internt.

DN Debatt har innehållit guldkorn den senaste veckan. Kolla in artikeln där PeaceQuest m fl drar ner byxorna på statens påstådda integration av konflikthantering i lärarutbildningen, "Våldet i skolan sätter stopp för effektiv undervisning". Även LO är vettiga i "Regeringen måste slopa målet att hälften ska till högskolan". Att ungdomar klarar grundskolan och det livslånga lärandet måste vara överprioriterat Sveriges akademikerhets.

Som en grön sista feministisk hälsning från Östersund kan jag också berätta att det enda partiet med fler riksdagskvinnor än riksdagsmän är Mp (10k/7m). (Annars ligger ju kd också långt framme med hela 10 kvinnor och 23 män (??). Men det är klart - det är ju kompetensen som ska räknas...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar