7 december 2005

andra sidan gringo-kakan

Jag skriver en hemtenta den här veckan som bl a handlar om icke-vita kvinnors plats på arbetsmarknaden. Och eftersom jag gillade Gringo vid 3-tiden inatt kan jag ju passa på att dissa dom ikväll.

I en kolumn i Metro, Förlåt mig, ty jag har syndat, erkänner chefredaktör Zanyar Adami att han snedrekryterat sin redaktion till en mansdominerad arbetsplats med endast manliga chefer. Nu ska jag försöka baka in Zanyars erkännande i min tenta.

Men först, biobesök. Jag ska kolla om Instängd är så läskig som Filmkrönikan påstod.

2 kommentarer:

  1. Anonym18:12

    du DET DÄR filmbesöket ska jag få veta mer om SNARAST.

    SvaraRadera
  2. ey, du borde vara där du med!
    lite långt med malmö-härnösand kanske bara. ^^

    men det ska nog bli bra. lärorikt.

    är det inte anna som ska ha credden förresten? :P

    SvaraRadera